Programma Jota-Joti

Satoko Kitahara 2002

Doel: meedoen met de JOTA / JOTI en behalen insigne communicatie
? zijn onderdelen van het insigne

Wat nemen ze mee: weekendbagage, 4 klaargemaakte broodmaaltijden apart in tas meenemen met duidelijk naam en speltak erop, 2 pakjes drinken, appel, regenkleding,

Algemene benodigdheden
Bekers vaka + zaka uit kampkist
Plastic bekers
Plastic lepels

(Maak een schatting per speltakken, naar aanwezigheid)

Donderdagavond wordt om 19:30 begonnen met het schoonmaken van de antennes.

Vrijdag opbouwen vanaf 14:00 tot en met 22:00, je kan al blijven slapen of internetten aangezien om 24:00 de JOTI begint.


Programma

Zaterdag
10:00 aankomst kinderen / spullen in volkjes voor de kabouters en de rest in het juniorenlokaal per speltak stapelen
lunchpakketjeszamelen en per speltak in de keuken zetten (in een doos).
10:10 Opening in kabouterlokaal bij de vlag Carla
10:15 maken van 12 groepjes (gemengd) richting Leidsehage
10:20 aanvang Vossejacht (groepjes gaan met zv of leiding) verkleed als beroep
11:45 einde spel en terugtocht naar Freddies Hoeve
12:00 Freddies Hoeve

Uitleg Vossejacht:
Verzamel zoveel mogelijk pictogrammen bij de diverse vossen in leidsehage. Op de achterkant staan letters, welke een woord vormen afhankelijk van het aantal vossen.

Benodigdheden ochtend;
• mensen om vos te zijn zoek allen
• Verkleedspullen zelf regelen
• Pictogrammen met letters

Belangrijk:
Veiligheid, alle leiding is verantwoordelijk dat de eigen leden weer terugkomen op freddies Hoeve

12:05 eten met lunchpakketje, eigen leiding deelt het eten + drinken uit
12:25 vrij spelen in kabouterlokaal
uitleg spelen + briefing van de Leiding door Mireille
13:00 start postenspel, nieuwe groepjes per speltak op leeftijd indelen door eigen leiding max 6 kinderen, uitreiken aftekenkaart insigne
17:00 einde postenspel tot eten vrij spelen

Postenspel bestaat uit:

• Internet chatten?
• Internet surfen ?
• Computerspelletjes
• Radio contact ?
• Extra editie naamloosje -interview iemand ?
• Geheimtaal ?**
• Doventaal Marisca ?
• Video opnemen
• Telefoonspel (DK)
• Babbelbox (DK)
• Ontwikkel een pictogram ?
• Hints ? *
• Zeeslag
• Vlaggen seinen ?
• Morse ?
• Pictionary
• Fluisterspel (DK)
• Limonade
• Etc. etc.


* leg een spel uit zonder woorden, tijdens het spel mag je weer praten
** DK alleen ontcijferen en JZ ontwerpen en code meemaken

Benodigdheden:

• papier
• merkstiften
• tafels en banken
• video
• doven alfabeth
• blikken
• computers
• radio apparatuur
• portofoon
• kaartjes Hints
• Zeeslag papier
• Pennen potloden
• Limonade en bekers
• Morsetabel
• vlaggen


17:30 eten in kabouterlokaal + soep
18:00 op het Marienpark een groot smokkelspel of gotcha.
19:30 terugkomst Freddies Hoeve
bedden klaarleggen kabouter / juniorenlokaal of sporthal
kabouters en dolfijnen in kabouterlokaal (goed begeleiden door eigen leiding)
junioren en zeeverkenners in het juniorenlokaal
20:00 kabouters en dolfijnen omkleden en tandenpoetsen en toilet
video kijken in bed en pyjama in kabouterlokaal.
Junioren en Zeeverkenners internetten in zeeverkennerslokaal.
21:00 rust op kabouterlokaal, eigen leiding regelt dit
21:30 Junioren en Zeeverkenners worden gedropt in twee groepen, bij Stompwijk Carola vraagt afstand na.
? terugkomst FH
warme chocolademelk
kampvuur (napraten)
zachtjes door kabouterlokaal naar juniorenlokaal en naar bed.

Benodigdheden:

• Melk en limonade
• Uitwerking smokkelspel
• video + tv + videofilm (iets met radio / tv / stripfiguur)
• uitwerking dropping
• telefoonnummers van mobiele telefoons
• chocolademelk
• vergunning kampvuur
• hout
• barbequebak
• banken
• marsmellows
• frisdrank
• chips

Zondag
07:45 opstaan leiding (slapen in stafkamer of niet)
08:00 kinderen opstaan
08:15 ochtendgymnastiek in kabouterlokaal of sporthal
08:20 ontbijt in kabouterlokaal of sporthal, eigen leiding zorgt voor eten en drinken van de kinderen
08:45 aankleden en bedden opruimen
10:00 start programma in zelfde groepen als gistermiddag
- 12:00 kabouters en dolfijnen: maak een ganzenbordspel over een ander land, met vragen over klimaat, eten, mensen, vervoermiddel, feesten en gewoontes. ?

Belangrijk: per groepje een tafel en stoelen en 1 leiding

10:00 Junioren en zeeverkenners: zelfde groepen als vannacht

Opdr 1: teken 10 situaties waarmee je zonder woorden duidelijk maakt wat je bedoelt, bv: dat je dringend een dokter nodig hebt, of de ander geld kan wisselen, dat je met hem/haar ergens wilt gaan drinken ?

Opdr 2: Gaat op pad met een radio cassetterecorder en zet een speurtocht uit, in de tape moet morse worden verwerkt; geheimschrift die gisteren is ontwikkeld; kompas; gebarentaal; etc. van te voren bepalen en korte uitleg meegeven. ?

Groep 1 voert opdracht 1 uit en gaat daarna verder met opdracht 2. Groep 2 begint met opdracht 2 en voert daarna opdracht 1 uit.

11:00 beide opdrachten zijn door beide groepen uitgevoerd.
Nu loopt groep 1 de tocht van groep 2 en omgekeerd.

12:00 terugkomst Freddies Hoeve

Benodigheden:

• muziek
• melk
• thee
• boekjes landen
• reisgidsen
• tafels en banken
• 2 bandjes
• instructiemateriaal
• 2 kompas
• 2 cassetterecorder
• knutselmateriaal

10:00 - Loodsen en overige leiding samenstellen en kopieren Naamloosje
12:00
Benodigdheden:

• zwarte fineliners
• voldoende naamloosje papier
• wit papier
• lijm
• plakband
• nietjes

Belangrijk: iedere leiding zoekt uit welke onderdelen van het insigne nog niet zijn behaald.

12:00 eten eigen leiding zorgt voor eten en drinken
12:25 voortgang postenspel voor diverse onderdelen, in de overige tijd kan radio en internet gebruikt worden. ?
13:45 sluiting en uitreiking insignes (Simone bestelt) + naambandjes (Anja bestelt) en bedanken hulp ICIS Carla
uitreiking extra editie naamloosje Loodsen
14:00 einde

14:05 OPRUIMEN
16:00 einde

Met dank aan Mireille van der Heiden Satoko Kitahara voor het aanleveren van dit mooie draaiboek