Zomerkampplanning 2001

Dexter, Didi en de tijdmachine

Zondag verkeerde strip
16.00 openen en themaintroductie
16.30 Dexter en Didi vlaggenroof
17.30 eten
19.00 speurtocht met tekenfilmplaatjes
20.00 memorieopdrachtenspel met educatieve opdrachten
21.00 slapen

maandag zeerovers


08.00 ontbijten
09.00 ooglapje schminken
10.00 smokkelspel
11.00 eten
12.00 bootjes maken
13.00 etalagespel
15.30 naar kampterrein
16.00 pukspel voor casino dinsdag
17.00 eten
18.30 bedklaar maken
19.00 Pipifilm kijken
21.00 slapen

dinsdag Indiana Jones
08.00 ontbijten
09.00 dagtocht
10.00 in speeltuin
12.00 picknicken
13.00 spelen
14.00 dagtocht terug
15.30 apenkooien
17.00 eten
18.30 casino
20.30 slapen
23.00 avondspel

woensdag snorkelen
09.30 snorkels maken
10.00 brunchen
12.00 naar zwembad
13.00 zwemmen
15.30 terug naar kampterrein
16.00 vissen
17.30 kampvuur met broodjes bakken
19.00 waterspel en douchen
20.00 slapen

Donderdag De Flinstones
08.30 ontbijten
09.30 naar dierentuin
10.00 ronde 1 dierentuin
12.00 in speeltuin en eten
14.00 ronde 2 dierentuin
16.00 naar kampterrein
16.30 nachtwacht
17.30 eten
19.00 flinstonefilm kijken
21.00 slapen

vrijdag Astrix en Obelix
09.00 ontbijten
10.00 deel 1 sportdag
11.30 krachtvoer eten en toverdrankje drinken
13.00 deel 2 sportdag
14.30 opruimen en houtzoeken
16.00 voorbereiden bonteavond
17.00 Galliër - romein vlaggenroof
18.00 bbq
19.30 bonteavond
20.30 afsluiten en douchen
21.00 slapen

zaterdag Dexter, Didi en de tijdmachine
08.30 ontbijten
09.00 opruimen
10.00 kinderen worden opgehaald

Dexter, Didi en de Esta's komen in de verkeerde perioden terecht in de loop van de week, doordat Didi op het verkeerde knopje drukte. Voor elke dag is er dus een ander thema verzonnen. Dit zorgt voor afwisseling en wanneer een kind het thema die dag niet leuk vind, is de volgende dag iets anders.
Elke dag verdienen ze door de programma's heen de 7 onderdelen van de tijdmachine terug, waardoor ze zaterdag weer terug kunnen.

Het kampboekje

Beste Esta's,

Bij deze ontvang je het zomerkampboekje van dit jaar. Dit boekje is helemaal voor jou gemaakt en bestemd om je voor te bereiden en in te lichten over het zomerkamp. We vertellen je wat over het thema van dit jaar, de plaats van het clubhuis en nog veel meer.
Hier even een korte inhoud van wat er in dit boekje staat:
- Waar wordt het zomerkamp gehouden en wanneer wordt je verwacht (en opgehaald)?
- Het themaverhaal
- Wat heb je nodig voor zomerkamp?
- Bonteavond
- Regels
We hopen dat het weer een leuk en gezellig zomerkamp wordt en dat jullie veel en veel plezier mogen hebben!

Groetjes en tot op het zomerkamp,

Pascal,
Victor,
Cindy en
Isabella

Waar wordt het zomerkamp gehouden en wanneer word je verwacht (en opgehaald)?

Dit jaar ligt het zomerkampclubhuis in Oosterbeek. Oosterbeek ligt vlakbij Arnhem. Het zomerkampclubhuis heet het Trappershof.
Het Trappershof is een leuk terrein met een mooie omgeving waar we allerlei leuke dingen gaan doen die week.
Het zomerkamp, zoals je waarschijnlijk al wist, is van acht tot en met veertien juli. Op Zondag acht juli ga je samen met je ouders en spulletjes naar het zomerkampterrein. Je wordt dan tussen 3 uur en half 4 's middags verwacht. Wanneer je aankomt met je ouders, gaan jullie samen je spulletjes in orde maken in het slaapvertrek en even de omgeving van het Trappershof verkennen.
Zaterdag veertien juli word je weer om 10 uur 's ochtends door je ouders opgehaald en is het zomerkamp alweer voorbij.

(kaartje plus routebeschrijving)

Het themaverhaal: Dexter, Didi en de tijdmachine

Dexter en Didi van Cartoon Network gaan tot onze vreugde met ons Esta's van de Hilfertheem, mee op zomerkamp.
Toen Dexter weer eens achter zijn computer aan het internetten was en even naar de w.c ging, kwam zijn moeder in zijn laboratorium om zijn computer af te stoffen. Ze raakte per ongeluk een knopje aan en belandde zo op onze scoutingpagina www.hilfertheem.nl. Ze las onze pagina en vond het zo leuk dat ze dacht dat Dexter maar eens naar zo'n kamp moest gaan met frisse lucht, mooie omgeving en leuke speelkameraden. Toen Dexter van dat idee hoorde, was hij erg enthousiast, want dan kan hij zijn nieuwe uitvinding proberen samen met ons! Zijn bezorgde moeder vindt dat Didi maar eens een oogje in het zeil moet houden. Iets wat voor Dexter erg vervelend zal zijn met die kluns.
Kortom ze gaan beiden met ons mee en brengen de tijdmachine mee. We hopen natuurlijk wel dat alles goed zal verlopen nu Didi meekomt en dat we niet zomaar in de tijdmachine zullen verdwalen!

Wat heb je nodig voor het zomerkamp?

Hieronder komt een waslijst van noodzakelijke spulletjes die handig zijn voor op het zomerkamp:
- Matje/ luchtbed (plus pomp, anders moet je blazen!)
- Slaapzak
- Kussen
- Pyjama/ nachthemd
- Knuffels
- Zeep
- Shampoo
- Tandpasta
- Tandenborstel
- Kam/ borstel
- Gel, haarlak of andere haarspulletjes
- Zonnebrandcrème
- Zalf tegen de muggen
- Handdoeken en een badlaken
- Washandjes
- Onderbroeken en hemdjes
- Lange broeken
- Korte broeken
- Sokken
- T-shirts
- Truien
- Natuurlijk compleet uniform!
- Zwemkleding
- Regenkleding
- Laarzen
- Goede wandelschoenen
- Leesboek
- Zaklantaarn
- Kaartjes, postzegels en adressen om te versturen
- Eventueel medicijnen
- Alles wat je verder nog mee wil en kan meenemen

Kleding voor het thema:
- Oud wit t-shirt
- Lege toiletrollen
- Jungle kleren, zoals een hoed of kleren in legerkleuren)
- Oude nette kleren
- Kleding en spullen uit de tijd van de dinosauriërs
- Verkleedkleren

Bonteavond

Zoals op elk zomerkamp hebben wij op de laatste avond een bonteavond. Dit is een avond ter afsluiting van het zomerkamp.
Een bonteavond is een avond met toneelstukjes, liedjes, gedichtjes, goocheltrucs, playbacken, dansjes, mopjes, kampvuur en nog vele andere gezellige dingen.

Nou is onze vraag of iedereen, alleen of samen, wat leuks wil verzinnen om te laten zien op de bonteavond van het zomerkamp. De leiding gaat die avond ook nog iets leuks doen.

Wanneer je nou echt, echt niet wil, hoef je natuurlijk niet mee te doen, maar mag je gezellig naar de anderen kijken.

Regels

Omdat wij graag willen dat het zomerkamp weer een succes wordt, hebben wij wel een paar regeltjes waar ieder zich aan moet houden.
De regels:
- Je mag niet meer dan F10,- aan zakgeld meenemen
- Als je snoep meeneemt, moet je dat aan het begin van het zomerkamp aan de leiding afstaan, zodat alles in een grote pot gaat, want je moet alles eerlijk delen
- Een gameboy, nintendo of zoiets soortgelijks mag je niet meenemen op kamp
- Je moet een goed humeur meenemen
- Het is de bedoeling dat het gezellig wordt, dus ga vriendelijk met elkaar om.
- Wees lief voor de leiding en elkaar en luister goed
- Voor de rest, heb een leuk zomerkamp!

Met dank aan Isabella Kuiper (Scouting Hilfertheem) voor het aanleveren van dit mooie draaiboek